środa, 29 lipca 2015

Makaron i szpinak

Cześć!
Dziś przepis na pyszny, zdrowy i szybki obiad.
Jeśli nie macie ochoty stać przy kuchni w wakacje, a chcecie zjeść coś szybkiego i pysznego to zapraszam na post.

Post będzie, krótki tak jak zrobienie tego aromatycznego dania. 
Nie lubię stać długo w kuchni i gotować godzinami. A najbardziej nie lubię robić sprawdzonych, tradycyjnych dań. Kotlet schabowy? Odpada, Ziemniaki na co dzień?Odpadają. Potrawka z kurczaka?, Gołąbki? Odpadają..
U mnie w domu króluje kuchnia spontaniczna i kreatywna. 
Może w to nie uwierzycie, ale bardzo rzadko gotuje to samo 2 czy 3 razy.
Mam kilka sprawdzonych dań, które uwielbiamy i te serwuje często. To np: chłodnik, pieczona ryba,klopsiki w pomidorach, zupy jarzynowe.
Jednak 80% dań to moja inwencja twórcza. Nie lubię się w kuchni nudzić.
To danie robiłam już 2 razy i za każdym razem smakuje tak samo dobrze. Dlaczego? Bo są to proste, dostępne składniki.
Oto i one:
Składniki: ( 2 osoby)
- 250 g szpinaku
- makaron spaghetti ( pół paczki)
- 1 cebula bądź 2 w zależności od wielkości
- 2 ząbki czosnku
- 2 plastry sera pleśniowego Blue- możecie pominąć - lub dodać fetę
- oliwa z oliwek
- sól, pieprz - do smaku



Wykonanie:

  1. Na patelni rozgrzewamy oliwę. Wkładamy cebulkę i czosnek. Smażymy przez chwilę a następnie dusimy pod przykryciem ok 3 minuty. 
  2. W  tym czasie gotujemy wodę na makaron.
  3. Do duszonych składników dodajemy szpinak i znowu dusimy - do miękkości ok. 10 minut, nawet krócej. Doprawiamy solą i pieprzem.W tym czasie gotujemy makaron. 
  4. Gdy makaron już się ugotuje ( nie odcedzamy go) wykładamy go na patelnie na której znajduje się już uduszony szpinak. Dodajemy ser. Wszystko dokładnie mieszamy. Wykładamy na talerz.

GOTOWE



Mi to danie przypomina pyszne makarony z Włoch. Kojarzą mi się z wakacjami. 
Polecam Wam wypróbowanie tego pysznego dania.
A Wy lubicie makarony?


9 komentarzy:

  1. Magdo makaronu nie odcedzamy czyli wlewasz go z wodą w której się gotował na patelnię?
    Ania Karna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Aniu, wyjmujesz makaron bezpośrednio z wody i wkladasz go na patelnie. :)

      Usuń
  2. Ja jadłam dzisiaj. Smakowite:)
    P.S. Madziu, sprawidzł sie u Ciebie Jaśmin w esencji? Może jakis post albo filmik o tym produkcie. Kusi mnie, bo na czole mam juz małe zmarszczki mimiczne.
    Ania Karna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, czy chodzi Ci o hydrolat jaśminowy?

      Usuń
  3. Nie Magdo chodzi mi o krem z Ziaji:)
    Ania Karna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak. wiem już który. Niestety mi się nie sprawdził. Z tym że ja miałam ten do twarzy. Oddałam tacie:)

      Usuń
  4. Uwielbiam makaron ze szpinakiem i dużą ilością czosnku :) Ja dodaję jeszcze trochę śmietany.

    OdpowiedzUsuń